måndag 30 april 2012

Sssssss

Nu är den äntligen klar - min fina randiga skallerorm. Jag har utgått från mönstret i Välkommen till virkligheten, men ändrat det något för att garnet skulle räcka och för att få en skallerormssvans. Ormen är virkad i blandade bomullsrestgarner. Ormen, som är cirka 65 cm lång, har även en bjällra i huvudet - jag tänkte nämligen att den ska bli en gåva till en liten nykläckt bebis. Det blir väl en mysig kompis? För första gången använde jag mig av säkerhetsögon, som jag köpte på symässan i höstas. Smidigt och snyggt!


4 kommentarer:

Louise sa...

Så himla söt!! Blir säkert en finfin myskompis till den nykläckta!! /Louise

Sofia sa...

Den blev verkligen jättefin! Vilken bra bebispresent!

Malin sa...

Fin! Och kul idé med bjällran i huvudet. :) Jag måste också verkligen komma igång med min virkning och stickning igen. Det var alltför längesen nu. Men jag pysslar med annat så länge! :)

Malin på pastill.nu sa...

Haha, så coool! och lite läskig :-D