tisdag 10 april 2012

Apfina burkar

När vi var i Grekland förra året köpte vi goda rån i plåtburk. Dessa burkar fraktade jag hem med ambitionen att klä dem med tapet. Burkarna har nu stått på mitt bord i 6 månader utan att jag rört dem, men igår tog jag tag i projektet. Några få minuter senare var jag klar - varför gjorde jag det inte tidigare? Ett mysterium tycker jag.


Tapeterna är gratisprover jag beställt på internet. Visst är de fina! Nu ska burkarna pryda mina hyllor i pysselrummet, fyllda med något lämpligt pysselmaterial.

En liten uppdatering om sömnproblemen här hemma:
Lilla T kämpar och skriker fortfarande varje kväll vid nattning, men det tar oftast inte mer än en timme nu. Hon klättrar ur sin växa-säng och somnar för det mesta raklång på mage innanför tröskeln på sitt rum. Snacka om fajter! Sen vaknar hon fortfarande en till två gånger på natten, men nu stökar hon sällan mer än en halvtimme. Jag känner hur energin sakta men säkert är på tillbakagång. Visst saknar jag de skrikfria nattningarna och sömn hela natten, men det är så sjukt mycket bättre nu än hur det var för ett par veckor sedan, så jag kan inte annat än känna mig rätt nöjd ändå.

5 kommentarer:

hönapöna sa...

vad fina de blev...!
skönt att höra att nätterna går bättre, här lever vi också på hoppet om att snart få sova hela nätter! Man får vara glad för varje framsteg, kram!

Trådanten sa...

Detär liksom de bästa pysslen, de som går syppersnabbt och samtidigt blir supersnygga! Tur att T verkar sova mer, både för er och henne. Kram

Slow-Eva sa...

Såna har jag också tänkt att göra till vårt nya fina gula skåp som det ska bli pysselskåp (och barskåp :)) Var har du beställt tapeterna ifrån?
Skönt att det har blivit lite bättre med sömnen. hejjhejja att det ska bli ännu bättre!
Superfina benvärmare!

CreandoPhoto sa...

Supersuperfina! Var hittar du gratisproverna????

Kramar

Emma sa...

Fina! Ush, vad jobbigt med nattningsproblem, jag bävar för dagen min son kan klättra ur sängen:) Tänk att det ska vara så svårt att vara förälder ibland. Jag har en helt annan syn på mina egna föräldrar och vad dom måste utstått under min uppväxt, allt från nattning till tonårstrots!