torsdag 17 februari 2011

Tuff vecka

Vi har det lite tufft här hemma med en tjej som sovvägrar. Lilla T skriker i timmar varje natt, och för ett par nätter sen skrek hon i sju timmar i sträck. Det går inte att beskriva den stress och press det innebär (vilket är en av anledningarna till att jag nu måste knapra medicin mot magkatarr). Det är verkligen en mardröm. Förhoppningsvis vänder det snart! Något som verkligen stör mig är föräldrar som säger "jag är glad att jag har ett så snällt barn" när man pratar om sömnproblem eller annat trassel. För vad betyder det? Att lilla T inte är snäll för att hon har svårt att sova?

Trots allt stök har jag idag haft en underbar dag med lilla T. Efter en förmiddag på öppna förskolan har vi gosat massor, sjungit, härmat varandra, skrattat, läst böcker och sprungit så snabbt vi kan. Det kan faktiskt inte bli mycket bättre än så.

3 kommentarer:

annas alster sa...

Å, kan knappt föreställa mig hur jobbigt det måste vara för er! Man blir ju knäpp av att inte få sova! Hoppas det vänder snart!

Slow-Eva sa...

Vad kul att ni fått en mysdag tillsammans! Det behövde ni verkligen :) Ska bli kul att få ta hand om lilla T på söndag!

Malin på pastill.nu sa...

åh vad jobbigt :-( :-( Håller med dig om just adjektivet snäll, det kan jag störa ihjäl mig på..