söndag 27 februari 2011

Lilla T 1,5 år!

Idag blev lilla T 1,5 år. Det är ju värt att fira tycker jag! Därför bakade jag en Teletubbies-tårta och bjöd in hennes faster, farbror och tre kusiner. Tyvärr blev lilla T sjuk lagom till idag (förkylning med ganska hög feber), men vi genomförde ändå fikat med en sliten men glad liten tjej.


Tårtan gjorde jag i formen jag köpte i New York. Själva tårtbotten var en sockerkaka med mycket citronskal i. Jag fyllde tårtan med Ahlgrens bilar-fluff och dekorerade med vaniljfrosting i flera färger och Smarties som ögon. Fyllningen och frostingen hittade jag recept till på den fina bloggen Mina Baktankar. Jag är verkligen inte en van tårtbakare så dekorationen blev inte den vackraste, men tårtan var mumsig och kul att baka. Tyvärr lyckades jag inte få till någon bra bild - färgerna stämmer inte överens med verkligheten alls. Tårtan var gräddvit, knallrosa och mintgrön.

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Åh, den är ju superfin, rolig och härlig!