onsdag 2 oktober 2013

Halsduk med tunnel

Vinterförberedelserna är i full gång. Lilla T har i flera år använt en halsduk som min mamma köpt på någon hantverksmarknad. Den har varit mycket omtyckt. Halsduken var av gammeldags sort, en sådan med tunnel. Tyvärr är haldsduken, till Lilla Ts förtret, nu för liten.

Därför har jag under en längre period letat efter en beskrivning på just en halsduk med tunnel, för jag kunde för mitt liv inte förstå hur jag skulle sticka en utan mönster. Till slut hittade jag ett mönster i boken Sticka till småtting av Camilla Skurup, som jag lånade på biblioteket. Nu är halsduken stickad och klar, och förhoppningsvis kommer även denna bli använd och älskad.



 
Jag stickade halsduken i Marks och kattens eco baby ull, i en härlig cerise-lila färg. Mönstret var enkelt att följa, och jag har redan påbörjat halsduk nummer två. För övrigt kan jag rekommendera hela boken Sticka till småtting, som har flera fina mönster.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Jättefin! Och praktisk!

Trådanten sa...

Hoppas lilla fröken kommer att gilla den! Jag tycker den var superfin i varje fall!