fredag 16 juli 2010

Smått och gott

Igår kväll skulle jag sy klart ytterligare en förklädesklänning, men när jag nästan nålat klart kantbandet märkte jag att det fattades 5 cm. Grrr! Sist räckte 3 meter kantband, men tydligen inte denna gång. Jag blev minst sagt frustrerad. Jag fick istället sy lite andra saker. Det blev en enkel haklapp, och två dregglisar (den ena vändsydd och den andra sydd med overlocksöm). Haklappen får bli en överaskningspresent till lilla R som snart blir 4 månader!




Idag har jag varit på biblioteket och lånat boken Kalikå krabater. Nostalgi! De var sjukt populära när jag gick i grundskolan och jag förstår verkligen varför. De är sååå söta. Jag måste nog sy en eller par till lilla T.

Nu börjar vår semester! Det ska firas med bubbel och räkor. Trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer: