fredag 27 juli 2012

Semester och trädgårdsliv

Nu har jag precis rensat vår svartvinbärsbuske på bär, och hela skörden har åkt i frysen. Jag tänke göra saft eller koka sylt på det bären, men det får vänta lite. Jag har även plockat in våra hallon, eller alla som var mogna i alla fall. Härligt!

Igår skördade jag min livs första squash. Det kändes mäktigt! Det är en sådan rejäl grönsak, och min enda planta ger galet mycket avkastning. Det här är verkligen den bästa tiden i trådgården tycker jag. Jag njuter av att få påta, fixa och skörda.



Imorgon drar vi till Funäsdalen för en veckas naturliv. Hörs när vi hörs!

2 kommentarer:

hönapöna sa...

visst är det härligt nu, att skörda är underbart! Önskar dej en härlig semester!

Petra / Popetotrora sa...

Wow! En helt egenodlad squash! Vi ordlar gurka på balkongen som just nu blommar, så det ska bli väldigt spännande att se om det blir några gurkor på den sen.