torsdag 19 juli 2012

Krakow

Igår kom jag hem från en veckas semester med stora och lilla T i Krakow. Det var tredje gången jag var där, och det är verkligen en av mina favoritstäder. Det är vackert, promenadvänligt, det finns god mat, mysiga caféer och det är fortfarande billigt. vilket alltid är trevligt. Så Krakow är mitt restips!

Vi har tagit det jättelugnt; strosat runt, suttit timtals på restauranger och caféer, besökt stadens Zoo, klättrat i torn, åkt häst och vagn, shoppat, lyssnat på gatumusikanter och lilla T har fått sin första hårklippning hos frisör. Vi har även hängt en hel del i den stora fina lägenhet vi hyrde. En toppenvecka med andra ord!















4 kommentarer:

hönapöna sa...

Vad härligt det ser ut, tack för resetipset!

Denice sa...

Låter som en riktigt härlig vecka! Här har semestern precis bara börjat, så underbart!

Kanel & Cayenne sa...

Krakow säger du...det hade jag aldrig kommit på själv. Men vilket kanontips! Det ser väldigt mysigt ut och nya tips är ju alltid välkommet! Ska genast skriva upp det på "listan"....! :)

Sofia sa...

Härligt och tack för tipset! Hur fick ni tag i lägenheten att hyra?