fredag 6 juli 2012

Nutellakakor

Igår bakade lilla T och jag tillsammans, eller jag bakade och hon åt nutella. Lite kaksmet slank ner också lilltjejens mage. Men lite erkänsla ska hon ha för sin insats. Hon rullade trots allt en kaka, innan hon gav den till mig "mamma du gör klart kakan så smakar jag".

Nutellakaka och jordgubbar. Jag slukade halva kakan, innan jag kom att jag borde fota.

Medhjälparen a.k.a. kaksmetsmonstret


Kakorna, som var enligt ett nytt recept som jag googlade fram, blev ingen ny favorit, även om de var goda. Nutellakakorna blev för söta, och smakade lite för lite. Kanske beror det på att jag inte använde Nutella, utan ett tyskt off brand som vi hade hemma. Jag kommer nog ge receptet ytterligare en chans, men då med Nutella, eftersom receptet har lovordats i massa bloggar och var sjukt enkelt. Har ni testat detta recept?

Inga kommentarer: