måndag 6 december 2010

New York dag 1

Äntligen har jag laddat över mina USA-bilder till datorn, så här kommer några från första dagen i New York. Vi landade mitt på dagen på Newark flygplats, gick igenom alla säkerhetskontroller utan missöden och tog en taxi till hotellet. Vi bodde på Union Square Inn, ett litet enkelt hotell ungefär ett kvarter från Union Square. Hotellet var prisvärt och vi tyckte att läget var kanon! Första eftermiddagen/kvällen undersökte vi närområdet, köpte gott snacks på Wholefoods och åt en suverän middag på Barbounia. Till huvudrätt åt både jag och mamma deras färska pasta med bland annat kastanjer och skaldjurskorv - helt suverän! Så för alla New York-resenärer rekommenderar jag verkligen ett besök på denna ljuvliga restaurang.

Mamma på Arlanda.

Vi planerade våra dagar och skrev in ställen vi ville besöka på vår NY-karta.

Gott snacks från Wholefoods - russin, cranberries, mandlar och cashewnötter.


Inga kommentarer: