måndag 20 december 2010

Berlin i bilder

Jag ligger nerbäddad i sängen, alldeles tokförkyld, så jag passar på att visa lite bilder från min och makens resa till Berlin.

Utsikten från vårt hotellrum. Vi bodde på fina Ellington Hotel, som ligger när KaDeWe och Berlin Zoo. Rummet var smakfullt designat, sängarna ursköna och personalen trevlig. Rekommenderas!

God lunch på mysiga Radke's Gasthaus Alt-Berlin - surkål, potatis, korv, bacon och fläskkött.

Stora Ts mat och goooda öl.

Sony Center, där vi sent på natten gick på bio och såg Harry Potter (eller jag såg medan stora T sov. Han knäcktes av den 45 minuter (!) långa reklamen i början av föreställningen).

Stora T sitter hos tomten. Undrar vad han önskade sig?

Glühwein på en av de otaliga julmarknaderna. M!

Ett av många monument vi gick förbi på paradgatan Unter den Linden. Jag har på mig fina rödrutiga fodrade gummistövlar jag köpte på resan!

Det här var lite av allt vi såg på vår korta resa. Berlin var juligt, men vädret vidrigt, så jag hoppas att jag får chansen att återvända någon gång när vädret är bättre.

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Tråkigt med vädret men det verkar ha varit rätt bra ändå :)