måndag 30 december 2013

Nyårslöftet uppfyllt

Förra nyårsafton gav jag mig själv en utmaning till nyårslöfte - att jag under 2013 skulle läsa 26 böcker. Jag tror inte på nyårslöften av typen "jag ska bli bättre på att ....", men kunskapsmål eller konkreta handlingar tror jag på. Idag läste jag, alltså med god marginal, ut den tjugosjätte boken.

Såhär ser årets läslista ut:

1. Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon (CD)
2. Dubbla slag av Malin Persson Giolito (CD)
3. the Carrie diaries av Candace Bushnell
4. och så levde de lyckliga av Lucy Dillon (CD)
5. Bröllopsfixaren av  Marita Conlon-Mckenna
6. Små citroner gula av Kajsa Ingmarsson
7. Luftslott av Sheila O´flanagan
8. Bree Tanners andra liv av Stephenie Meyer (CD)
9. Tårtgeneralen av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson (CD)
10. Bunheads av Sophie Flack
11. Hitta vilse av Carin Hjulström (CD)
12. Supernova av Marika King (CD)
13. Livet aviga och räta av Kate Jacobs
14. Allt jag önskar mig av Gregoire Delacourt (CD)
15. Vänskapsband av Elizabeth Noble
16. Ett annat New York av Daniel Svanberg
17. Innan jag dör av Jenny Downham (CD)
18. En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna
19. Inte enklare än så av Kajsa Ingemarsson (CD)
20. Jonas Eckel av Karin Fossum (CD)
21. I niqab på stureplan av Josefin Ahlström
22. Här är jag! Vem är du? av Jesper Juul
23. Lyckans hjul avKajsa Ingemarsson
24. Konsten att säga nej med gott samvete av Jesper Juul
25. Parmiddag av Josefin Ahlström
26. Två år i varje klass av Kar de Mumma

Jag gissar att kommande år kommer innehålla betydligt färre böcker då jag inte kommer pendla till jobbet och dessutom vara fullt upptagen av bebisgos och sömnbrist. Det var i alla fall en rolig utmaning som fick mig att läsa lite mer än jag annars hade gjort.

Inga kommentarer: