söndag 10 juli 2011

Trädgårdshäng

I helgen har det blivit en hel del pysslande. Å vad jag har njutit av att få bestämme själv, helt utan hänsyn til andra, vad jag vill göra och när. Jag lånade kameran från jobbet och har därför kunnat dokumentera lite. Eftersom fotografera är en del av mitt jobb så var det bra att jag lärde känna kameran lite bättre.

Jag har hängt i trädgården ganska mycket i helgen. Rensat lite ogräs, ätit hallon, läst och plockat klarbär. Här kommer lite bilder från min trädgård (och ja, ogräset ska växa och frodas sådär, jag lovar).



Malva


Lavendel i vacker kombination med denna rosa blomma.
Någon som vet vad den heter?


Sockerärtor. Mums!

Kikärtor



Brysselkål



Ramslök, vit och röd mangold och rödbetor



Sallad, sockerärtor och potatis. Längst till vänster har jag precis planterat sparrissallad - vi får se om den gror i värmen.



1 kommentar:

MiljöTrollet sa...

Jag har aldrig funderat över att man kan odla kikärtor! Blir det någon skörd av det hela? Det blir definitivt nästa års projekt! Tack för tipset!