torsdag 7 juli 2011

Ensam

Igår åkte min fina familj norrut för att hälsa på Evasleva, D och lilla L ute i vildmarken. Jag får vackert stanna hemma och jobba. Men det är inte synd om mig. Nu har jag huset för mig själv i en knapp vecka och förhoppningvis hinner jag pyssla massor. Igår sprang jag omkring som en virrig höna hemma - visste liksom inte vad jag skulle hugga tag i först. Det blev i alla fall ett loppisbesök, en ordentlig genomgång av mina tomatplantor, en ny plantering i trätunnan på framsidan av huset och lite stickning framför Leila bakar. Tyvärr har jag ingen kamera denna vecka, då maken tog med sig den på semestern. Eventuellt kan jag låna jobbets fina systemkamera för att dokumentera lite. Vi får se.

Sedan jag fick barn har verkligen ensamtiden blivit helig. Att få vara själv hemma känns lyxigt, men lite önskar jag ju samtidigt att jag fick hänga med mina fina vänner och underbara familj även denna vecka....

Inga kommentarer: