onsdag 29 januari 2014

Tårar och ångest

Vi har fått världens finaste dotter (tycker vi) som har varit så otroligt efterlängtad. Men precis som förra gången vi fick barn ser jag bara mörker. Logiskt vet jag att allt är bra, men känslorna säger något annat. Förra gången fick jag inte den hjälp jag behövde tillräckligt snabbt - nu hoppas jag på bättre lycka denna gång. Jag vill inte förlora månader och år till depression. På måndag ska vi träffa en psykolog. Får se vad som händer framåt - kanske blir det tyst här ett tag.

6 kommentarer:

Sofia sa...

Åh, tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas du blir hjälpt av psykologen. Kram!

Sofia sa...

Åh, tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas du blir hjälpt av psykologen. Kram!

Slow-Eva sa...

Så bra att ni tar/ får hjälp!
Vi hör av oss!

Titti sa...

Hoppas det blir bättre, kanske kan det vara bra att veta att du tog dig igenom det förra gången, då vet du ju att det går att komma ut på andra sidan, förhoppningsvis fortare denna gång om du känner igen dina känslor och din reaktion. Kram

Trådanten sa...

Ta hand om dig. Vi tänker på dig och din familj!

Malin på pastill.nu sa...

Å kära du, vet precis hur du känner. Hade en förlossningsdepression med första barnet och jag sökte hjälp men fick det inte.. Jag hoppas ni får bra hjälp nu. Stor kram!!