tisdag 23 april 2013

Loppisrus

I lördags var jag på en barnloppis som arrangeras två gånger om året en liten bit utanför stan. Jag brukar alltid gå om jag har möjlighet. I år var det bästa utbudet hittills - troligvis för att det var så mycket annat på gång i stan samma helg så att färre åkte till loppisen.

Jag köpte 7 par skor, regnställ, jacka, väst, massa kläder, några filmer, böcker med mera för sammanlagt 700 kronor. Bästa fyndet var nog de två vita lädersandalerna från Kavat och Vincent i perfekt skick, som jag betalade 20 respektive 40 kronor för. Regnkläderna, jackan från Esprit och ett par gympaskor verkade helt oanvända. En riktig fynddag med andra ord!









2 kommentarer:

HönaPöna sa...

Vilka fina fynd... brukar också åka på sådana där loppisar, men i år sydde jag dynor till husvagnen den dagen. Får väl bli till hösten istället!

Sofia sa...

Härligt, man blir så glad av loppisfynd!