onsdag 2 januari 2013

Back in business

Det blev ett långt blogguppehåll. Det behövdes. Den här hösten har varit galet tuff och intensiv, så när ledigheten väl kom blev jag sjuk, trött och grinig. Att vi dessutom blev tvugna att säga hejdå till vår älskade katt Dansa gjorde det än värre. Men nu är det nytt år, omstart och förhoppningsvis ett lite lugnare tempo.

Helgen innan julafton julstökade vi för fullt här hemma. Vi hann med att baka pepparkakshus, göra Hello Kitty-ischoklad, koka knäck och kola, baka saffransbullar, köpa och klä granen med mera. Vi gjorde tre pepparkakshus av köpedeg och enkla formar från Ica. Då kunde vi dekorera ett hus var, mycket trevligt tycker jag. Vem som dekorerat vilket tänker jag inte avslöja, men jag kan berätta att det pågått en het debatt här hemma vem som gjort det finaste huset. Hello Kitty verkar trivas i samtliga hus i alla fall.


"Mamma, vet du varför de tittar på varandra? Det är för att de pratar såklart. Just precis."


4 kommentarer:

HönaPöna sa...

Önskar dej ett fint, lugnt 2013! Kram...

Pysselpralinen sa...

Åh så härligt att baka pepparkakshus. Det har varit mitt mål de senaste typ 10 åren men än så länge har det inte blivit något. Då känns det trevligt att få njuta av andras! God fortsättning på det nya året! :-)

Slow-Eva sa...

De är superfina alla tre tycker jag!
Jag önskar er verkligen ett nytt lugnare år!! <3

Denice sa...

Jättefina pepparkakshus! Jag har också haft ett blogguppehåll, väldigt skönt faktiskt! God fortsättning :-)