måndag 24 september 2012

Fällknivsgång

Igår när jag sträckte mig efter en tallrik hände det som inte fick hända - jag fick ryggskott. Mitt i all renovering, mitt i alla flyttförberedelser. Pang-bom-aj. Resten av dagen tillbringade jag i position fällkniv eller liggande på rygg.

Eftersom jag trots allt behövde underhålla lilla T, försökte jag febrilt hitta på saker som skulle roa henne utan att för den delen förvärra min fällknivsgång. Först tog jag fram knapplådan - en lyckat drag då den sysselsatte lilltjejen i minst en timme. Sen kom jag att tänka på det där med att smälta pärlor i ugnen - ni vet pysslet som gick som en löpeld mellan alla bloggar i somras. Så jag plockade fram mina rörpärlor och så satte vi igång.

Lilla T roade sig i några minuter men tröttnade snabbt. Jag däremot blev fast, så mycket att jag var tvungen att göra en andra omgång ikväll. Gårdagens pärlor räckte bara till ett armband till lilla T, och ett halv till mig. Det duger ju inte. Så nu blir det till att pillra ihop ytterligare ett från ryggläget i soffan.

5 kommentarer:

hönapöna sa...

ajajaj... hoppas du kryar på dej snabbt! Fast se det från den ljusa sida, du får ju väldigt fina armband iallafall :-)
Kram...

Futu sa...

Krya på dig!

Malin på pastill.nu sa...

ånej vad värdelöst! Det är riktigt jobbigt med ryggskott :-( Hoppas du blir bättre snabbt. Så söta små armband!

Denice sa...

Men usch och fy, hoppas det blir bättre snart! Själv har jag inte ryggskott, men det blir inte mycket pysslande här hemma ändå, vart tar tiden vägen? Och orken, framför allt...

Västmanländskan sa...

Äsch, vad jobbigt! Hoppas du snart blir bättre.
Det där pärlpysslet verkar kul. Är det vanlia pärlplattepärlor?