torsdag 19 januari 2012

Fint arv 1

Som jag berättat tidigare har jag ärvt en himla massa hantverksmaterial och pyssel av min mormor. Så jag tänkte visa några av de skatter jag har fått ta över. Först ut är säkerhetsnålar och knypplad svensk spets i vackra förpackningar. Ljuvliga!


I övrigt går det trögt på pysselfronten. Min overlock krånglar fortfarande, trots upprepade försök att fixa den, så det är nog till att bita i det sura äpplet och lämna in den på service. Det är faktiskt inget roligt att ha en maskin som strular. Min vanliga symaskin fungerar perfekt som vanligt, men nu har jag blivit så bortskämd med min overlock att den inte lockar lika mycket....

3 kommentarer:

Trådanten sa...

Fin spets. Du vet ju att jag har en liten dröm om att lära mig knyppla. Ser fram mot att se resten av skatterna på söndag!

Kanel & Cayenne sa...

Såå underbart att ha fått ärva sådana gamla fina 'skatter'!
Kram Jennica

CreandoPhoto sa...

Så fint! Vilken skatt! :)
Kramar Kicki