onsdag 30 mars 2011

Vårtecken!

I fredags var jag på trädgårdsmässan i Älsjö tillsammamns med min mamma och pappa. Jag tyckte mässan var lite sämre än tidigare år (mindre antal utställare och fler som jag inte tyckte var intressanta), men vi hade ändå en trevlig dag. Jag kom hem med bland annat blomlökar, några fröpåsar, ett litet drivhus i glas, några sticklingar och framför allt en körsbärsbuske. Jag tänkte köpa en körsbärsbuske förra året, men då var de slut. I år gick det bättre och jag är väldigt spänd på att se hur den ska trivas i vår trädgård. Som vanligt köpte jag också en planta av Svenska Chilepeppar Föreningen. I år föll valet på en medelstark Perunian Purple. Jag älskar chili!


Jag har även kommit igång med att så fröer. Hittills har svarta stockrosor, två sorters tomater, svart Akleja, kikärtor, lavendel och vanliljbasilika kommit i jorden. Alla är nya sorter för mig förutom körsbärstomaten Tiny Tim som jag har sått de senaste åren. Ska bli spännande att se vad som fungerar och inte!

Inga kommentarer: