fredag 28 januari 2011

Fantastisk dag

Idag har lilla T och jag haft en helt underbar dag. Vi har egentligen inte gjort något speciellt, men båda har varit på ett strålande humör. Det känns som om lilla T börjar komma ur de senaste veckorna griniga stökperiod (visserligen är nattsömnen fortfarande sisådär, men ändå).

Idag har hon suttit i soffan brevid mig och "läst" en av sina Totte-böcker högt för mig - i en halvtimme! Jag förstår bara några enstaka ord hon säger ännu, men massa ljud kommer ut. Lilla T envisas med att bara säga de sista bokstäverna i nästan alla ord. Idag lärde hon sig ordet mugg till exempel - gg! ropade lilltjejen om och om igen och pekade på en bild av en mugg.

Idag fick jag även laga lunch till oss båda medan hon läste högt för sig själv. Det är jag inte bortskämd med. Vanligen står hon och drar mig i byxbenet och skriker tills jag lyfter upp henne. När vi besökte biblioteket hittade lilla T en ny favoritbok, Katten Mjau och den stora lådan, som vi läste tillsammans om och om igen. En bra dag helt enkelt!


1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Åh, vad skönt för er! Det låter som en toppendag :)