lördag 6 november 2010

Parisklänning

Nu har jag kommit igång med pysslandet igen efter den vedervärdiga magsjukan. Igår kväll var jag ensam här hemma då maken var borta på grabbkväll (ja lilla T var ju här förstås men hon sussade så sött), så jag passade på att sy. Det blev bland annat ännu en förklädesklänning. Denna gång sydde jag i ett tyg som jag köpte i Paris för typ 9 år sedan, och fodrade med ett relativt kraftigt mörkgrått tyg från Åhlens. Jag bara älskar tyget från Paris, och har därför aldrig kommit mig för att sy något av det. Ibland blir jag så förtjust i ett tyg att det inte blir av att jag använder det. Jag går liksom och väntar på det perfekta projektet och vips har det gått 9 år utan att det har blivit något av det. Tokigt, jag vet.


1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Superhärlig! Kul att du fick tid att pyssla i fredags.