söndag 8 januari 2012

Underbar långhelg

Vi har haft en helt fantastisk långhelg med plask i badhuset, fågelmatning, lekparkslek, middag med vänner och lite renovering. Nu står lammgrytan och puttrar på spisen medan lilla och stora T leker för fullt. Idag har jag även hunnit baka bröd och inviga mina nya jäskorgar, som jag fick i julklapp av min fina syster. Mina bröd, som jag som vanligt improviserade fram, blev mycket tjusiga. Denna gång använde jag rågsikt och naket korn-mjöl, mörk sirap och smaksatte det hela med fänkål. Mmmm nom nom.

4 kommentarer:

hönapöna sa...

å, en sådan har jag tänkt att köpa, vad jättefint det blev!

Petra / Popetotrora sa...

Låter som en alldeles perfekt helg och skön söndag!!

Trådanten sa...

Skönt med hemmahelger! Titta gärna in hos mig, jag har gått och skaffat egen blogg... Sofia

Dagar hos mig sa...

Vilket fint mönster det blir, måste köpa mig en egen jäskorg:)