måndag 29 augusti 2011

En lista

Hela helgen har vi firat lilla T som blivit två. Mer om det i ett senare inlägg. Innan jag hunnit sortera bilder och intryck från helgen, så bjuder jag på en lista som snurrat runt på flera bloggar jag läser.

Namn: Kari
Piercingar: En i varje öra samt diverse ärr från gamla piercingar (öron, navel, tunga)Tatueringar: Nej
Längd: 1,79
Skostorlek: 39
Hårfärg: Mellanblond
Fräknar: Nej
Motto: Skapa din egen lycka
Kär? Ja!!
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej, inte just nu. Skulle gärna flytta till USA en period igen.
Vad är du rädd för? Duvor och råttor, att något ska hända min familj och hur vi människor påverkar miljön.
Gillar du berg- och dalbanor? Älskar.


Senaste…
Filmen du hyrde? Easy A (riktigt dålig)
Låten du hörde: Oscar Linnros ”Från och med du”
Låten du laddade ner? Laddar inte ner.
Personen du ringde? Stora T.
Personen som ringde dig? En gubbe från Kungälv (angående jobb).
TV-program du såg? Spartacus.
Person du tänkte på? Min bror J när jag läste om orkanen i USA.



Favorit…
Låt: Desires and Needs med the True Bypass. Lyssna här!
Sak att göra: gosa med stora och lilla T.
Sport: dans (balett, jazz, stepp…)
Kläder: klänning.
Film: the Holiday.
Serie: Gilmore Girls är fortfarande den bästa serie som gjorts enligt mig. Nu när den inte sänds längre gillar jag Mad Men, True Blood, the Good Wife och Spartacus.


Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Ja!
Gråtit över en flicka? Ja!
Ljugit för någon? Ja såklart
Varit i slagsmål? Nej
Blivit arresterad? Nej
Träffat någon från internet IRL? Nej

Antal…
Gånger du varit kär? Fyra
Gånger ditt hjärta brustit? Noll
Hjärtan brustet på grund av dig? Har ingen aning. Inget hoppas jag.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? 5 kanske


Senaste…
Boken du läste? Med beröm godkänd av Cecily von Ziegesar. Lättviktigt ska det vara!
Personen du fick e-mail av? Min fina vän Fia T
Personen du fick brev av? Min barndomsvän Linda H
Personen du fick sms av? Evasleva
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Igår
Saken du köpte? Hamburgare på Max




1 kommentar:

Evasleva sa...

I tungan?! Du är en riktig tuffing! :)