tisdag 10 maj 2011

Nytt-jobb-chock

Nu har jag börjat mitt nya jobb. Det är MYCKET att lära sig. Jag tror säkert att jobbet kommer bli bra när jag kommit in i det, men jag inser att jag egentligen inte alls vill jobba heltid. Det känns helt fel att vara borta från mitt barn större delen av dygnet. Nä, det här med att jobba heltid får vara en fas. Jag drar hellre ner på kostnaderna i mitt liv och får mer tid med min dotter.

Jag gissar att det inte kommer finnas ork för så mycket pyssel den närmsta tiden, men vi får se. På torsdag ska jag jobba i Stockholm - förhoppningsvis får jag chans att virka lite på tåget om jag får sittplats!

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ja, visst kan det vara mycket att börja på nytt jobb med alla nya människor och nya arbetsuppgifter.
Men snart är det sommar och ledigt!! :-)

Slow-Eva sa...

Fast inte för dig ju :( Du får jobba och slita.
Du får försöka se det positiva i det som är nu. Att gå på toa själv! Äta själv :)
KRAM!