lördag 4 april 2015

Mästarefterrätten

Förra veckan gjorde jag världens godaste efterrätt. Inte nog med att den var ljuvlig, den var också sjukt enkel att göra och höll sig bra i kylen i flera dagar. Jag utgick från ett recept på en amerikansk jättecookie, men gjorde om det rejält.


Så istället för salta jordnötter valde jag naturella pecannötter och slängde i två nypor salt i degen istället. Vaniljsockret bytte jag ut mot flytande vaniljextrakt (så mycket mer smak!). Och slutligen bytte jag ut chokladen och dumlekolorna mot reeses jordnötssmörspluppar och kola bites från Kraft. Jag hade typ 50 gram dumlekolor och vanlig choklad hemma som jag också slängde i.


Kolabitarna, jordnötssmörsplupparna och vaniljextraktet är inköpta i USA, men något liknande går säkert att hitta här hemma.

Efterrätten blev som sagt grymt god och vi serverade den med lite glass till. Smaklig spis!


Inga kommentarer: