torsdag 26 december 2013

Långdraget projekt

För sisådär femton år sedan fick jag mosaik av min syster i julklapp, och blev jätteglad. Men den där mosaiken blev liggande i en låda, och vid varje flytt har den packats ner bland mina pysselgrejer och följt med till nästa bostad.

I slutet av min förra graviditet, alltså för cirka 4,5 år sedan, fick jag för mig att jag skulle förvandla en tråkig ikea pall med lite färg och mosaik. Jag kom så långt att jag satte fast kantlisterna ovanpå pallen och slipade dessa jämna innan jag tröttnade.

För ett par veckor sedan tog jag fram pallen och målade den med en matt vit färg som jag hittade i snickarförrådet. Efter tre strykningar kände jag mig klar. I förra veckan fäste jag mosaik på pallen och fogade det hela. Det var första gången jag gjorde något liknande så jag är nöjd med resultatet trots att det inte blev perfekt - pallen blev fin.






















Det blev verkligen ett långdraget projekt, men till våren ska pallen få pryda vår inglasade altan. Fram tills dess får den hänga i vardagsrummet. Den har redan godkänts av dottern som använt den som fängelse till sina Pippi-figurer. Fin pall till fint ändamål!




Inga kommentarer: