fredag 10 maj 2013

Len mjölkchokladmousse


Jag fick både grädde och jordgubbar över när jag gjorde min somriga snabbcheesecake, så med överblivna ingredienser och en chokladkaka fixade jag efterrätt till ytterligare en middag - mjölkchokladmousse med jordgubbar. Det här blev verkligen lilla T favorit. Jag tyckte också den var god, men föredrar en mousse gjord på mörkare choklad. Om jag gör den här igen, ska jag nog se till att lime-marinera jordgubbarna, så att de bryter av mot det söta.

Hoppas ni har en fin helg! Jag jobbar idag, men trivs med tystnaden på kontoret. Jag hinner jobba undan en massa.

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Väldigt fin blev den iaf, men lime och jordgubbar är verkligen en underbar kombo så nästa gång kommer den bli ännu godare!

HannasHörna sa...

Vilken söt dessert!!