söndag 17 mars 2013

En grön dag

Idag är det Saint Patricks day. Hoppas ni firar det riktigt ordenligt. När jag bodde i USA firades dagen bland annat genom att så mycket mat som möjligt färgades grön. Grön mat ser sällan särskilt god ut kan jag meddela. Mintmilkshaken på McDonalds var god däremot...

Igår serverade stora T egg benedict när jag vaknade. Det måste vara världens godaste frukost. Eftersom det blev äggvitor över bakade lilla T och jag maränger, som vi färgade svagt pastellrosa. Marängerna blev alldeles perfekta, sådär hårda på utsidan ochs sega inuti. Jag förstod också fördelen med varmluftsugn för första gången - det gick alldeles utmärkt att sätta in två plåtar samtidigt med bra resultat. Mycket bekvämt!



3 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Fiina!
blogger säger att det ska vara ett inlägg om byxor.. men det finns inte på bloggen. konstigt!

Slow-Eva sa...

Fiina!
blogger säger att det ska vara ett inlägg om byxor.. men det finns inte på bloggen. konstigt!

HönaPöna sa...

å söta... kul att lyckas!