tisdag 6 november 2012

Sticka och skicka

Ni har väl inte missat kampanjen Sticka och skicka? Under två månader samlar Hemmets Journal tillsammans med Erikshjälpen, Skandinaviska Läkarbanken och Libris förlag in mössor, tröjor och andra babyplagg till små barn i bland annat Zambia. Läs mer om projektet här.



Några av de babytossor jag stickat på senaste tid ska skickas till projektet, och ytterligare några plagg är på gång. Ett trevligt sätt att hjälpa andra! Att jag dessutom minskar mitt lager av restgarner är en trevlig bonus. Ska ni vara med och bidra?

3 kommentarer:

Futu sa...

jag har redan skickat in en babymössa till projektet:-)

Queen of Kammebornia sa...

Vilket fint projekt!!!

Futu sa...

svar:
Nje jag tycker inte det är svårt att virka vantar. Bara att virka runt runt och göra en ögla där tummen ska vara och sen börja minska. Själv har jag inget mönster utan virkar bara med min egen hand om mall.
Jag har aldrig stickat några vantar jag... Men kanske gör jag det snart.