fredag 17 augusti 2012

Stickutmaning

Jag har, som jag tidigare nämnt, ärvt ett stort lager med pysselmaterial. Just nu jobbar jag på att beta av lite av garnförrådet. Jag är inte särskilt duktig på att förstå stickbeskrivningar (eller virk- och sybeskrivningar heller för den delen), men just nu utmanar jag mig själv med att testa ett nytt mönter.

Utöver utmaningen att testa ett nytt mönster, så tampas jag även med att försöka hitta ett garn som passar ur min samling namnlösa garn och att det dessutom ska räcka till hela projektet.... Vi får se hur det går. Så här långt går det bra att följa mönstret i alla fall. Kan ni gissa det ska bli?

6 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Nej, jag kan inte gissa.

Men jag skulle gärna lån ett LÄTT stickmönster på raggsocker till bäbis/barn.

hönapöna sa...

i min värld är du duktig som har kommit sådär långt, jag kan inte ens sticka räta.
Jag tror att det ska bli en kofta...!?

Klockarbarn sa...

Jag tror att det ska bli strumpor till bebis.

Malin på pastill.nu sa...

Vet inte alls vad det ska bli, men det ser iaf väääldigt fint och proffsigt ut!

Emilia sa...

Försöker verkligen gissa, bebiströja?...Fint blir det iaf!

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Men vad mycket fina saker du gör!! Jag kan nog gissa att det ska bli en liten bebiströja kanske :)
Kram
Helena