tisdag 10 augusti 2010

Flipperspel och rutschkana

Ytterligare en dag med dåligt väder. Jag sov dessutom dåligt i natt så jag hade myror i kroppen när jag vaknade - jag ville verkligen åka på utflykt. Vi packade in oss i bilen och åkte till Kungens kurva för att spela flipper. Både stora T och jag gillar verkligen att spela flipper, men gör det högst en eller ett par gånger per år. I Kungens kurva fanns det också en rolig lekpark där lilla T och jag åkte rutschkana tillsammans för första gången. Hon tyckte det var jätteroligt!


I söndags plockade vi blåbär tillsammans med Moffen, lilla Ts gammelmorfar. Vi orkade inte plocka så länge, då myggen attackerade oss rejält, men vi fick ändå ihop cirka tre liter bär. Det räcker ju både till lite sylt och mumsig paj! Lilla T trivdes utmärkt i Moffens knä när vi fikade tillsammans efter turen i skogen.

Inga kommentarer: