måndag 22 juni 2015

Ljuvliga långhelg

Jag har haft en helt fantastisk helg. På midsommarafton skippade vi alla krav och stannade hemma. Tillsammans lagade jag och maken god mat, vi målade gipsfigurer (vilket jag inte gjort sen jag var barn) och tog en härlig promenad. I lördags vinkade jag adjö till familjen som åkte iväg för att hälsa på en kompis och jag fick ett drygt dygn ensam hemma. UNDERBART!

Det svåra med att vara ensam hemma var att bestämma vad av allt på min långa lista jag ville göra. Jag prioriterade träning, städning av syateljen, sömnad och att titta på film. Jag hann även med lite trädgårdsarbete. Vad härligt det är att helt få bestämma över sin egen tid! Äta när man vill, ta det lugnt när man vill, vara uppe sent om man vill.

I den nystädade syateljen sydde jag en singoalla-blus till lilla T och klippte ut till ytterligare några plagg. Tunikan är sydd i tyger jag köpte under vår Florida-resa. När dottern kom hem gav hon blusen tummen upp!






Inga kommentarer: