måndag 22 december 2014

Racersydd julstrumpa

Vi är en person mer i familjen i år än förra året. Och denna nya lilla ljuvliga person behöver också en julstrumpa. Även om lilla R inte kommer förstå så mycket av julen, så diskriminerar ju inte jultomten någon. Därför fick jag idag sätta mig vid symaskinen och snabbt sy en julstrumpa till stumpan. Mestadels grön precis som resten av familjens julstrumpor.




Allt material hittade jag i lådorna hemma. Det gröna hjärttyget kommer från Ohlssons tyger. Isbjörnstyget från Purl Soho. Banden har jag fått i present. Hur ligger ni till med julförberedelserna?

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Supersöt! Bandet med gunghäst känner jag igen :)
Allt lugnt här inför jul. Skönt att vara ostressad fast vi ska vara här.
Hade du mönster på stickade bäbistossor?