onsdag 27 november 2013

New Haven och New York i bilder

För några veckor sedan var jag, som jag tidigare berättat, på semester i USA med min mamma och syster. Det har blivit en tradition att åka över atlanten en gång per år för att hälsa på min bror J.

 Efter vi klivit av flyget och väntat i en evighet i passkontroll ( två timmar!), tog vi oss vidare till New Haven, där hälsade på min bror med familj. Det höstigt och fint.


 I vissa trädgårdag var det rester av Halloween-firandet kvar.

Efter att ha sovit hos brorsan i två nätter tog vi tåget in till New York.

 Vi gick på den fantastiska utställningen Body Worlds på Discovery. 

På kvällen gick vi och såg Christmas Spectacular på Radio City Music Hall.

 Teatern är enorm och helt utan pelare eller annat som kan störa sikten. Cirka 6000 personer får plats.

 Showen var färgsprakande, the Rockettes-dansarna helt synkade och de hade fantastiska kostymer.

Efter en lång förmiddag med shopping på Century 21, åt vi en sen lunch på en irländsk pub i närheten. Jag åt en supergod Texas-burgare med färsk frukt vid sidan av.

En dag tog vi linbanan till Roosevelt Island, fram och tillbaka. Bara för att se den fantastiska utsikten och få chansen att kika in i de lyxiga lägenheterna vi åkte utanför.





Under vår dag i Harlem fikade vi på Make My Cake.



Och åt soul food på en mysig restaurang i 50-tals stil.

Samma kväll åt vi hummer, krabba och räkor på Luke's Lobster. Ljuvligt!

Sista dagen, innan vi hoppade på flyget hem igen, tog vi en fin promenad i Central Park. Det var jättehärligt väder, och folk gick i t-shirt och öppna skor. 


Fint citat från Alice i Underlandet.

Och den fantastiska statyn med figurer från samma saga.



2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad kul att få se bilder! Är själv lite sugen på att åka men det blir väl som pensionär ;-)

Slow-Eva sa...

Det ser jättehärligt ut. Otroligt imponerad av att du orkade och ser så fräsch ut på bilderna!