tisdag 17 september 2013

Vintemössa

Äntligen är lilla Ts vintermössa klar. I söndags, när jag hade pysseldag med mitt vanliga tjejgäng, monterade mössan och gjorde en garnboll. Den har legat färdigstickad i månader, utan att den sista monteringen har blivit av.

Mössan är väldigt lång, eftersom den ska få ett schysst häng, och den sitter som en smäck på lilltjejen!  Mönstret kommer från boken Restvärme av Anna Braw. Mössan är stickad i ett melerat akrylgarn som jag köpte för flera år sedan. 

Garnbollen gjorde jag med hjälp av ett nyinköpt hjälpmedel, som jag hittade på Hemtex. Det gick sjukt mycket snabbar än att använda än en vanlig kartongring. Kul!


2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Vilken fin mössa! Och roligt hjälpmedel, det måste jag spana in!

designofluna sa...

Det blir lätt så, att de sista detaljerna inte blir färdiga och så blir det man påbörjat liggande. Jag känner igen det allt för väl!