tisdag 21 maj 2013

Prickig haklapp

Jag har sorterat in alla min tyger i en jättestor byrå, eller riktigt alla tyger fick inte plats utan de minst populära tygerna får husera i två platsbackar. Det var ett trevligt projekt att organisera och vika alla tyger som fick min sylust att komma tillbaka igen.

Jag har en massa fina vaxdukstyger som jag köpte när lilla T var liten, för att sy haklappar till henne. Allt blev såklart inte använt så igår klippte jag ut och sydde en haklapp. En perfekt present till någon liten.


Symaskinen trilskades lite när jag skulle sy igenom sex lager tyg (fyrdubbelt kantband och två lager vaxduk), så jag fick sprätta lite. I övrigt flöt det på fint.

Mönstret är mitt eget. Vaxduken kommer från Stoff och Stil, liksom kantbandet.

3 kommentarer:

HönaPöna sa...

så söta... och prickigt funkar alltid!

Petra / Popetotrora sa...

Det där med att sortera tygerna... känns som jag gör det typ jämt. Det blir så snyggt och sortrat och sen är det kaos nån vecka senare igen. :)

Slow-Eva sa...

Superfina!
Jag försöker också sortera ibland.. och lådor och ja... nä.. det går inget bra ;)