tisdag 30 april 2013

Danskläder

Nästnästa helg ska min dotter dansa på stadens stora scen igen och som hon har längtat! I 6 månader, ända sedan förra showen, har hon varje vecka frågat om det är dags att dansa på stora scenen igen, och varje vecka har vi fått säga att "Nej, det är vanlig dansträning idag". Men nu börjar det närma sig på riktigt.

Lilla T ska dansa två danser. Till ena dansen är det valfri klädsel som gäller och i den andra dansen ska de vara utklädda till bumbibjörnar. Det är ju inte helt lätt att sy, och jag har faktiskt varit lite stressad eftersom kvällarna bara rusat iväg. Vi föräldrar uppmanades dock att tänka kreativt och enkelt.

Jag bestämde mig för att fokusera mer på björn än just en bumbibjörn. Lilla T fick välja färg - hon ville vara en röd björn. Jag köpte billiga tajts och en billig tröja på HM (rött fanns inte, men korallfärgade kläder som fick duga) som jag utgick ifrån. Sen sydde jag en kort röd svans i filt som jag fäste på tajtsen, en ljust korallfärgad mage som jag sydde fast på tröjan och ett par röda öron som jag nästade fast på ett diadem. Klar på mindre än en timme och lilla T var hur nöjd som helst (och vägrade ta av sig kläderna). Enkelt, snabbt och roligt pyssel!

Inga kommentarer: