måndag 11 februari 2013

Restbakning

I förra veckan vabbade jag då Lilla T var förkyld och hängig. Vi bestämde oss för att baka. Lite sent insåg jag att vi nästan inte hade några ingredienser, men med lite fantasi lyckades jag få ihop lite nyttigare cupcakes utifrån vad som fanns i skåpen.

Själva muffinsen gjorde jag med havregryn, rågsikt och vetemjöl. Istället för socker använde jag lönnsirap och så vräkte jag i en massa blandade bär (ägg, pyttelite smör, bakpulver och salt fick också åka i). Toppingen gjorde jag på Philadelphia med Marbouchokladsmak, florsocker, lite rapsolja och citronsaft. Mums!


Lilla T dekorerade med nalle- och stjärnströssel. Perfekt vab-pyssel!

1 kommentar:

Petra / Popetotrora sa...

Låter inte så dumt alls, faktiskt. :)

Mönstret till byxorna kommer från Stoff&Stil. Verkligen hur enkelt som helst, så det kan jag rekommendera.