torsdag 28 juni 2012

Den fula tigerungen

Ännu ett UFO är avklarat, men resultatet blev inte vad jag tänkt mig. Det som skulle bli en söt liten randig tigerunge, blev istället en ganska ful, sned och konstig liten krabat. Jag påbörjade stickprojektet för mer än ett halvår sedan. Stickningen gick fort, men monteringen gick som vanligt betydligt långsammare. Jag fastnar alltid där - att montera är inte roligt.

Mönstret kommer från en gammal broschyr som heter Mjuka djur, som jag fått ärva av min svärmor. På bilden ser de stickade tigerungarna så söta ut, men något gick fel i mitt projekt. Ja ja, förhoppningsvis kan mjukdjuret glädja  något barn ändå. Vi får se var tigern ska få flytta!


2 kommentarer:

hönapöna sa...

haha... tycker att den var väldigt söt, kanske bara inte så tiger-lik!

Sanna sa...

Hihi tycker i alla fall att den blev toksöt! =)

Kraaam
Sanna