torsdag 31 maj 2012

En doft av vanilj

Ute regnar det, men det är härligt. Det är ett riktigt försommarregn - lätt, varmt och fuktigt. Så istället för att gå min tänkta kvällsrunda i trädgården passar jag på att njuta lite extra av mina inomhusodlingar.

I år har jag, liksom förra året, planterat vaniljbasilika. Den doftar så ljuvligt! Plantan är dessutom vacker, särskilt nu när den blommar med rosa blommor. För att basilikan ska växa till sig på bästa sätt bör jag nypa bort blommorna, men jag kan inte förmå mig att göra det. Skönhet prioriteras framför funktion i detta fall.


1 kommentar:

Petra / Popetotrora sa...

Härligt att höra att man kan se positivt på regnet. Själv känner jag mig rätt nedslagen av det...

Vad himla kul med en egen stämpel, föresten! I inlägget nedanför alltså...