måndag 19 mars 2012

Seriekoma

De senaste veckorna, när sjukdom och trötthet har tagit all energi, har jag tittat på Vampire Diaries som besatt. Det är härligt att få fly in i en annan värld en stund. Jag visste inget om serien när jag köpte säsong 1 för en spottstyver på Tradera, men jag älskar den. Jag är fast! Tyvärr har jag nu sett hela säsong 1 och 2, och får nu vackert vänta en tag innan säsong 3 släpps på dvd.


Någon som har tips på någon bra tv-serie? Jag gillar förutom Vampire Diaries även Mad Men, True Blood och Spartacus.


6 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Hej och tack för din hälsning! Tyvärr har jag inget i tv väg att rekommendera, här ses det mest på barntv... Men jag hoppas du kryar på dig!
// Sandra

Malin på pastill.nu sa...

Vad roligt! Vi tänkte börja kika på den när vi kollat klart på "äkta människor" på svt play. En ganska charmig serie :-) Innan dess har vi knarkat true blood och modern family.

Denice sa...

Vi älskar serier härhemma och har sett massor. Några av de bästa all time är The Wire och the Shield. De verkar hårdkokta på ytan, men särskilt den första är helt sjukt bra. Jag ser just nu på min systers Veronica Mars-boxar, bättre än jag trodde från början. Sen tycker jag att 24 är väldigt spännande, särskilt de första säsongerna. Jag gillar också True Blood, och Dexter.

Sofia sa...

Min absoluta favorit är greys anatomy! Sen är ju klassikern ally mcbeal helt fantastisk! Och den norska serien Dag!

Helena sa...

Criminal Minds är en av mina favoritserier just nu. 21 ska visst också vara bra har jag hört, men inte sett! Hoppas du piggar på dig! Trevlig helg.

sanna sa...

Tack för hälsningen. En bra serie är guld värd för att få upp humöret. Jag har följt Doc Martin som jag skrattat gott till på söndagskvällarna.