onsdag 8 februari 2012

Ordning och reda

Jag har ärvt ytterligare pysselmaterial av min mormor. De senaste kvällarna har jag ägnat åt att sortera materialet och få in det i lämplig förvaring i mitt pysselrum. Igår kväll fick jag äntligen ett ryck att städa hela pysselrummet också. Det har legat drivor med krafs överallt så det har varit omöjligt att faktiskt pyssla i pysselrummet. Nu är ytorna fria och jag är jätteinspirerad!

2 stora askar fyllda med mestadels vackra trådrullar i trä har jag ärvt. Det dröjer tills jag behöver köpa tråd igen.

Jag har även fått fyra stora askar med band av alla sorter - vävda, siden, sammet, bomull, kantband. Jag har nu tillräckligt med sybehör och pysselmaterial för att kunna öppna en butik....


7 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Hmmm, nu får jag lite dåligt samvete.... Jag borde verkligen göra något åt mitt pysselrum, eller arbetsrum som jag kallar det. Det där med drivor som du skriver om... Det stämmer verkligen in där. Det är så fullt att jag knappt kan sitta där längre.... Det är ju så sant att man bli mer inspirerad när det är ordning.

Kramar Kicki

Petra / Popetotrora sa...

Vad kul att få en massa gammalt pysselmaterial så där!

Och jösses, vad jag skrattade när jag läste krönikan nedan om särskrivningar. Jag är precis likadan. Stör mig som inget annat på särskrivningar. :-)

Mia sa...

Åh det är så fint med gamla trådrullar av trä har några ärvda jag med.
Känner så väl igen det där med röra i hobbyrum tänk att det skall vara så svårt att hålla ordning på sakerna.

Trevlig helg

Made by Ina sa...

Härligt när man får lite pyssel matrial av andra, det ger massor av inspration!

Marina

Nyman sa...

Gamla trådrullar i trä är verkligen superfint, färgerna ska vi inte prata om. Inspiration :-)

Nina sa...

Jag älskar fina band. Det går ju att använda till så himla mycket. Köper på mig överallt och hela tiden. Fyra stora askar fulla låter ju helt fantastiskt lyxigt! Precis som ett nystädat pysselrum=)

Sanna sa...

Härligt! Pysselmaterial kan man aldrig få för mycket utav.. =)