onsdag 30 juni 2010

Jag är kär...

...i en bläckfisk! Igår var vi ett gäng mammor som träffades i en park här i stan. Öppna förskolan har stängt, så vi flyttade ut verksamheten i det gröna. Mycket mysigt! En av mammorna hade med sig en helt underbar virkad bläckfisk åt sin son. Jag blev genast kär! Den var stor, säkert 25 cm eller något liknande, och färgglad. Den hade också en inbyggd skallra (ett kinderägg fyllt med mynt fick jag veta). Nu måste jag bli klar med mina mormorsrutor så att jag kan ge mig på ett nytt virkprojekt!






2 kommentarer:

Sisters in Yarn sa...

Vilken fin! Smart idé att göra en skallra av ett kinderägg.

Gudrun

Iréne sa...

Vilken fin! Har du mönster eller har du hunnit göra en egen? Kan du inte lägga upp en liten guide på hur du gjorde den?
Underbar blogg!!
http://ireneblank.blogg.se